Rekruttering - Trysil Mandskor

Gå til indhold

Rekruttering

Det å synge i kor er en manne-greie.  I alle fall hvis vi ser 100 – 150 år bakover i tid. For 100 år siden dominerte mannskorene fullstendig, i dag er 63 % av kor i Norge blandakor. For oss stolte mannskorentusiaster er det derfor gledelig å kunne konstatere at mannskor-kulturen fortsatt står sterkt i Trysil og Østerdalen.

Trysil Mandskor har i dag 43 medlemmer, et medlemstall som har vært stabilt i mange år. Noen slutter og andre begynner, men antall sangere er utrolig stabilt. Høsten 2017 begynte det 4 nye, det er vi meget fornøyde med. Men vi ser at gjennomsnittsalderen øker år for år, noe som på sikt ikke er bra. Styret har derfor oppnevnt en rekrutteringskomité som har fått i oppdrag å få unge menn til å velge korsang som hobby, og aller helst mannskorsang.

Allerede i september 2018 setter vi i gang et prosjekt med åpne og uforpliktende sangøvelser i en avgrenset periode.  Vi håper mange unge menn vil benytte denne muligheten til å prøve seg som korsanger, og at i alle fall noen blir med Trysil Mandskor videre.
Ikke bli forundret om akkurat du blir kontaktet, og får tilbud om å prøve deg som mannskorsanger i høst.
Tilbage til indhold